De trouwerij in Mabton - Reisverslag uit Sunnyside, Verenigde Staten van Piet Krieke - WaarBenJij.nu De trouwerij in Mabton - Reisverslag uit Sunnyside, Verenigde Staten van Piet Krieke - WaarBenJij.nu

De trouwerij in Mabton

Blijf op de hoogte en volg Piet

03 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Sunnyside

Zaterdag 2 Augustus.

Dit wordt een rustige start van de dag. De bruiloft begint pas om 5 uur vanmiddag. Dus uitslapen. Ik heb eerst maar even een rondje gezwommen in het hele kleine zwembadje. Vervolgens lekker rusig aan gedaan, met de foto's bezig, nog even wat boodschappen gedaan.
Om kwart voor vier zijn we op weg gegaan naar Mensonides Residence waar de ceremonie plaats zal vinden.
We zijn ruim op tijd weggegaan omdat er een behoorlijke wegomlegging is omdat een brug over de rivier niet gebruikt kan worden. Vervolgens brengt TomTom ons weer in dezelfde problemen als vier jaar geleden. Als je hem volgt moet je de spoorlijn op een heel ruwe manier oversteken. Waar hij je langs wil hebben is namelijk geen oversteekplaats, dus nog een aantal mijlen verder omrijden.

Maar we zijn ruim op tijd. Bij het huis is een prachtig decor opgebouwd. Iemand heeft uit oud hout de voorgevel van een kerk gebouwd. Door de ligging is er een natuurlijk podium, zowel voor als achter in de ruimte in de open lucht. Er staan een paar honderd stoelen opgesteld en boven de ruimte is een enorm doek gespannen.
Naast deze ruimte zijn er dan nog een aantal professionele partytenten opgesteld waarin tafels en stoelen staan voor al die gasten, die ook de ceremonie bijwonen, voor het diner.
De ceremonie begint te laat omdat de gastenlijst nog lang niet binnen is als het vijf uur is. Om zo'n 20 over vijf komen de ouders en de matrones , de maids of honorering, de bridemaides, de flower girls, de best man, de groomsmen, de ring bearers binnen en daarna ook bruid en bruidegom, Amy en Darren. Amy ziet er prachtig uit. Als iedereen op de juiste plek staat, dan begint de ceremonie, die niet zo erg lang duurt. Gelukkig is de zo'n ook even achter de wolken verdwenen zodat het bruidspaar niet in de volle zo'n staat. Na de ceremonie wordt iedereen persoonlijk door het bruidspaar uit de rijen gehaald en begroet en natuurlijk gefeliciteerd.
We kunnen dan meteen aan het voorgerecht beginnen. Het ziet er allemaal heerlijk uit en het geheel is goed verzorgd. Ook het hoofdgerecht is erg lekker, met volop keuze. Het dessert bestaat ui tij en/of een cupcake.
Daarna gaat de dansvloer open, ingewijd door het bruidspaar. Al met al een goed geslaagde avond. Het was leuk om ook behoorlijk wat bekenden te treffen, zowel familie van Amy uit Nederland, natuurlijk de familie zelf met Age en Trijntje en de vijf dochters. Een verrassing voor ons was dat ook Amanda er was, die vorig jaar met Kristyn bij ons was. Verder was Dineke er, Spice student van dit jaar, Catrina, Helia en moeder Elly de Hoop, de ouders van Gaby van Es en verder nog wat familie van de familie de Hoop, een nicht van Jennifer van der Hoek en verder ontdek je al gauw op de een of de andere manier een relatie. Zo ontmoetten we ook iemand die boer was op een van de boerderijen van de familie de Jong.
Tegen elf uur zijn we naar huis gegaan, zodat we tegen twaalf uur op bed lagen.

Zondag 3 augustus.
Om half acht liep de wekker af, zodat we om half tien naar de kerk kunnen in Sunnyside. Na kerktijd nemen we afscheid van Elly, haar hopen we deze week nog weer te zien in Californië. Helia en Catrina gaan nog naar de familie Mensondes, waar we uitgenodigd zijn voor een brunch, samen met de andere mensen die van ver komen.
Er is van allerlei lekkers te eten en we brengen de middag samen met de familie door. Het is er behoorlijk warm, tegen de 35 graden, maar ook nog eens behoorlijk vochtig en dat is heel bijzonder voor deze omgeving. Meestal is het er wel flink warm, maar is ook de luchtvochtigheid erg laag.
Tegen zes uur gaan we weer richting ons hotel. We zijn nog aardig gevuld en eten wat er nog voorhanden is in de koelkast, maar voor we gaan eten, gaan we eerst nog even zwemmen. Van afkoelen is geen sprake, want ook het water is warm. Morgen hopen wen een start te maken met de tocht naar het Zuiden en hopen Woensdag Trudy haar tante en familie te bezoeken en die avond bij Sarena aan te komen.