Lake Tahoe, een zondag een een rondje Lake - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van Piet Krieke - WaarBenJij.nu Lake Tahoe, een zondag een een rondje Lake - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van Piet Krieke - WaarBenJij.nu

Lake Tahoe, een zondag een een rondje Lake

Door: Poet van der Krieke

Blijf op de hoogte en volg Piet

23 Juni 2015 | Verenigde Staten, South Lake Tahoe

Zondag 21 juni.
Uitslapen vandaag, maar om kwart voor acht heb ik het in bed wel gehad, dus er maar uit. Douchen en ontbijten. Daarna moeder van der Krieke, even gebeld. Ze viert haar 86 ste verjaardag.
Om half elf zijn we naar de kerk gereden, die om elf uur begon. Veel te vroeg waren we daar natuurlijk, want het was nog geen twee kilometer. Eerst nog maar een stukje rondgewandeld dus.
Het was een mooie dienst, de mensen waren erg verrast dat we helemaal vanuit Nederland, hun kerk bezochten. Het was een mooie dienst, over wie is God. Er was veel interactie met de gemeente. Er werd veel gezongen, jammer dat het geen echte meezingers waren.Na de dienst was er veel te eten, van gevulde eieren, taart, tot allemaal fruit. We waren best weer aan wat toe, dus hebben ook maar even meegedaan.

Daarna direct terug naar het hotel, om ons om te kleden voor de BBQ bij de schoonouders van Maureen. Ook hier waren we vlot, want hun vakantiehuis, was nog geen 4 mile van ons hotel. We werden hartelijk ontvangen door haar schoonouders, van Italiaanse afkomst, wat nog aan hun temperament te zien was.
De familie was al begonnen aan de BBQ maar we konden zo aanschuiven. Bijzonder op zo'n vaderdag. Vaderdag is in de States echt een dag om er met de familie een weekend op uit te gaan. We treffen het ook met het weer, vorig jaar met vaderdag was het hier verschrikkelijk koud.
We spelen een spelletje crocket met de kinderen van Maureen en dan komen ook Dennis en Trudy nog. Bijzonder om hen nu al weer te zien, in een heel andere omgeving.

Tegen vijf uur vertrekken we weer naar ons hotel. Trudy en ik gaan nog even een eindje wandelen voor het eten en wie komen we tegen ? Dennis en Trudy. Ze hadden net ingecheckt in hun hotel op een paar honderd meter afstand van ons hotel en waren net aan het kijken naar een plek om wat te eten.
En dan te bedenken dat er zoveel hotels en zoveel mensen zijn bij Lake Tahoe.
We lopen nog even bij het meer langs en kijken nog even wat vogels. Net als we staan te kijken vliegen er twee spechten in de boom vlak naast ons, een ouder met een jong, die werd gevoerd.

Het is bijzonder om te zien hoe geel het hier is, niet van de droogte maar van het stuifmeel. Als er een windvlaag is dan zie je enorme wolken stuifmeel uit de grote dennenbomen stuiven en alle auto's zijn met een laagje stuifmeel bedekt. Na het spelletje Crocket op het grasveld waren de voeten helemaal geel van het stuifmeel. Als je daar erg gevoelig voor bent, moet je hier niet zijn.

Maandag 22 juni.
Vandaag willen we een rondje Lake Tahoe doen. Tegen half negen gaan we op stap. We gaan met de klok mee. De eerste stop is bij Esmerald Bay. De naam zegt het al, dit is een prachtige baai.hij heeft maar een smalle ingang vanuit Lake Tahoe en kent al een oude geschiedenis. In de 19e eeuw waren er al toeristen. Er ligt een klein eilandje in het meer. Op de top van het eilandje staat een theehuisje. 45 meter boven zeeniveau.
Het meer is 39 km lang en 19 km breed en op zijn diepst 500 meter. Het is een meer dat natuurlijk is ontstaan en bekend vanwege het prachtige blauwe water.
In de wegen, bevinden zich een aantal strakke haarspeldbochten en op sommige plekken is er geen berm naast het asfalt. Je moet er dus niet naast raken. We maken nog verschillende keren een fotostop. Het is een mooie weg. Er zijn niet heel veel plekken met strand en als er strand is dan is het vaak een grind strand. Ook is er veel private gebied.

In Incline Village gaan we richting Reno. Een enorm uitgestrekte stad, die eerst een zeer belangrijk gok centrum was, een plek die later door Las Vegas is overgenomen. We gaan in Reno naar het automuseum, waar zo ongeveer 200 oude auto's staan uitgestald. Het is een indrukwekkende verzameling die op een mooie manier is tentoongesteld.
Reno zelf stelt niet veel meer voor, dus we gaan nu verder naar Virginia city. Alleen de weg erheen is al prachtig met mooie vergezichten. We zien ook wilde paarden, dat wil zeggen ze lopen los in een gebied, waar ook gewoon de snelweg doorloopt. Is toch wel apart, maar erg wild waren ze niet.

Virginia City is een prachtig stadje, met een rijk verleden in de goudzoekerij. In de bloeiperiode waren er meer dan 100 saloons en 25.000 inwoners. Er werden enorme hoeveelheden goud en zilver uit de grond gehaald maar het stadje raakt in het begin van de 20ste eeuw in verval. In 1960 kwam het stadje weer op de kaart door de opnames van de film Bonanza.
We wagen nog een gokje in een van de oude gokhallen in de stad. We stoppen elk een kwart dollar in een automaat, die we ook direct kwijt Ijn. Stoppen maar dus.
Er rijdt nog een oude stoomtrein en overal zien we oude auto's, soms wrakken, soms rijden ze nog. Dat zien we trouwens op veel meer plekken in de omgeving.

Als we het stadje uitrijden zien we opnieuw de wolkenbank aan de horizon. We hadden die 's Morgens ook al gezien maar nu zien we ook de plek waar de wolken ontstaan. Er woedt een grote brand in de heuvels. Later zien we dat die vrijdag al begonnen is. De brand wordt bestreden door 300 brandweerlieden.

We rijden verder in de richting van Carson City en gaan vandaaruit weer richting de Oostkant van het meer. We stoppen nog een keer bij een mooi uitzicht en zijn dan tegen zeven uur weer thuis, waar we nog lekker gaan eten.

Verslag uit: Verenigde Staten, South Lake Tahoe

Amerika 2015

We vliegen op Salt Lake City. We dat zijn Piet en Trudy en Harmannus en ook Gerard gaat deze keer mee. Vanuit Salt Lake City gaan we voor de eerste overnachting naar Heber City. Vandaaruit reizen we de volgende dag door naar Green River. Vanuit Green River hopen we een bezoek te brengen aan Arches, Moab en Canyonlands. Op maandag de 8ste juni gaan we verder naar Cedar City en onderweg bezoeken we Capitol Reef. Vanuit Cedar City willen we Brice Canyon bezoeken en de omgeving verkennen. We verblijven daar in een vakantiehuis van de familie van Sarena. Op donderdag reizen we naar Las Vegas waar we de avond en nacht doorbrengen, voordat we de volgende dag Death Valley bezoeken. We rijden Death Valley helemaal door en bekijken nu ook het Noordelijke deel. We zijn daar nog niet eerder geweest. We gaan vervolgens richting Hanford en Visalia en maken een tussenstop in Ridgecrest. De volgende dag, zaterdag de 13e gaan we naar de familie de Hoop en dan zondags naar de familie de Jong, waar we tot dinsdagmorgen blijven. We gaan dan door naar de kust en verblijven daar een paar dagen in het vakantiehuis van een oom en tante van Catrina. Vrijdags gaan we via San Francisco, waar we tante Kitty bezoeken richting Lake Tahoe. Voor we daar aankomen overnachten we nog in Manteca. Op zaterdag 20 juni naar Lake Tahoe, een echt vakantieoord. We blijven hier tot woensdag zodat we voldoende tijd hebben om de omgeving te verkennen.
Op Woensdag rijden we door naar Boise voor de trouwerij van Jennifer van der Hoek op vrijdag de 26ste. Maandag gaat de reis verder naar Salt Lake City. Hier hebben we nog tot woensdag om de stad en omgeving te verkennen. We gaan dan op woensdag 1 juli weer terug naar huis en hopen tegen 11 uur weer op Schiphol aan te komen.