Las Vegas en Dead Valley - Reisverslag uit Ridgecrest, Verenigde Staten van Piet Krieke - WaarBenJij.nu Las Vegas en Dead Valley - Reisverslag uit Ridgecrest, Verenigde Staten van Piet Krieke - WaarBenJij.nu

Las Vegas en Dead Valley

Door: Piet van der Krieke

Blijf op de hoogte en volg Piet

13 Juni 2015 | Verenigde Staten, Ridgecrest

Donderdag 11 juni.
Op tijd er uit, het huis schoonmaken en tegen tien 10 uur vertrokken we, nog even bij de Walmart langs en dan richting Las Vegas. We volgen eerst de hoofdweg maar slaan later links af om onder Fire Valley State Park langs, onderlangs Lake Meadow te rijden, het meer waar de Hoover Dam is. Nadat we door het prachtige bergland zijn gereden, komen we bij het meer. Het waterpeil in het meer is nog verder gezakt dan in 2013.
Dat is heel goed te zien.
We rijden door naar de Hooverdam. Blijft een indrukwekkend geheel en dan te bedenken dat het in 4 jaar gebouwd is.
We rijden vai Boulder richting Las Vegas en arriveren door de drukte van het verkeer veilig bij ons hotel, van de travelodge aan de strip. Harmannus heeft zijn echt grotestedenbeleid ervaring als chauffeur goed doorstaan. Het hotel is een van de weinig laagbouwhotels aan de strip.

We gaan eerst even lekker zwemmen en gaan daarna de strip op. Het is ontzetten warm. We hebben onderweg de100 graden Fahrenheid al aangetikt. Is 37 graden. Dus rustig aan doelen je niet druk maken. We maken een wandeling langs de strip, eten wat en tegen elf uur zijn Piet en Trudy weer in het hotel en eten nog wat. Harmannus en Gerard gaan nog even door, maar zijn ook om half een terug. Het is dat Gerard er nog niet eerder was geweest, anders waren we Las Vegas gepasseerd.

Vrijdag 12 juni.
Na een goede nachtrust, vanwege een stil werkende airco, loopt om half zeven de wekker af. Douchen, eten en tegen half negen rijden we weg. We gaan naar Dead Valley. Het belooft een warme dag te worden.
We gaan eerst richting Pahrump en dan richting het bezoekerscentrum in Furnace Creek, maar voordat we bij het bezoekerscentrum zijn kopen we eerst even een kaartje bij de automaat en bezoeken we Zabriskie Point, een uitzichtpunt met prachtige patronen in de rotsen. Het is dan inmiddels al 100 graden Fahrenheid. We gaan naar het bezoekerscentrum, daar hebben we geluk. We kunnen de auto onder een afdakje parkeren. We doen met name de dingen die we de vorige keer niet gedaan hebben. We zien de Mesquite Flat Sand Dunes, leuk om te zien hoe er steeds windhoosjes ontstaan boven de zandduinen, die het zand mee omhoog nemen.
We gaan ook nog naar Ubehebe Crater, daar is een prachtige ronde krater te zien in een onherbergzaam landschap. We zijn hier samen met nog een ander stel, de enige bezoekers. Deze mensen spreken ons aan en zeggen. Wij hebben u gisteren gezien in Las Vegas, klopt dat ? Dat kan kloppen, maar we hebben hen niet gezien. Grappig.

Er waren al een tijdje donkere wolken boven de bergen en opeens begon het te sputteren. Verderop zagen we het ook echt regenen. Regen in Dead Valley. Dat gebeurt niet vaak.

Dan terug en voorbij Panamint Springs komen we na heel vel scherpe bochten, waarbij we steeds hoger gaan, Father Growley Vista Point. Father Growley is een van de pioniers die hoe begin 20e eeuw naar dit land trok. Indrukwekkend.

We vervolgen onze weg naar de 395 die ons naar Ridgecrest brengt en naar ons hotel van de keten Travel Inn, de eerste die echt goed internet heeft.

• 14 Juni 2015 - 11:42

Klaas En Lia:

Hoi vakantiegangers.
    Wat een belevenis is het weer om jullie te volgen en fijn dat het zo goed gaat en jullie zo te lezen enorm genieten. Op deze manier liften we gewoon mee.
    Hier prima, al kan het weer wat beter en stabieler.
    Vanmorgen goede dienst gehad, met weer een gedenking van iemand die onverwacht is overleden, Peter van de Veer.allemaal heftig en confronterend.
    Nu even een paar weken vrij na 25 dagen werken.
    Ga a.s. woensdag naar Mia op de camping, even bijbeppen en een stuk lopen.
    Geniet fijn verder en wanneer is de bruiloft?
    Succes samen met de boys en kijk goed uit, dan blijft jullie reisverslag verrassend.
    Groet van ons.

Verslag uit: Verenigde Staten, Ridgecrest

Amerika 2015

We vliegen op Salt Lake City. We dat zijn Piet en Trudy en Harmannus en ook Gerard gaat deze keer mee. Vanuit Salt Lake City gaan we voor de eerste overnachting naar Heber City. Vandaaruit reizen we de volgende dag door naar Green River. Vanuit Green River hopen we een bezoek te brengen aan Arches, Moab en Canyonlands. Op maandag de 8ste juni gaan we verder naar Cedar City en onderweg bezoeken we Capitol Reef. Vanuit Cedar City willen we Brice Canyon bezoeken en de omgeving verkennen. We verblijven daar in een vakantiehuis van de familie van Sarena. Op donderdag reizen we naar Las Vegas waar we de avond en nacht doorbrengen, voordat we de volgende dag Death Valley bezoeken. We rijden Death Valley helemaal door en bekijken nu ook het Noordelijke deel. We zijn daar nog niet eerder geweest. We gaan vervolgens richting Hanford en Visalia en maken een tussenstop in Ridgecrest. De volgende dag, zaterdag de 13e gaan we naar de familie de Hoop en dan zondags naar de familie de Jong, waar we tot dinsdagmorgen blijven. We gaan dan door naar de kust en verblijven daar een paar dagen in het vakantiehuis van een oom en tante van Catrina. Vrijdags gaan we via San Francisco, waar we tante Kitty bezoeken richting Lake Tahoe. Voor we daar aankomen overnachten we nog in Manteca. Op zaterdag 20 juni naar Lake Tahoe, een echt vakantieoord. We blijven hier tot woensdag zodat we voldoende tijd hebben om de omgeving te verkennen.
Op Woensdag rijden we door naar Boise voor de trouwerij van Jennifer van der Hoek op vrijdag de 26ste. Maandag gaat de reis verder naar Salt Lake City. Hier hebben we nog tot woensdag om de stad en omgeving te verkennen. We gaan dan op woensdag 1 juli weer terug naar huis en hopen tegen 11 uur weer op Schiphol aan te komen.