Van de kust naar Lake Tahoe - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van Piet Krieke - WaarBenJij.nu Van de kust naar Lake Tahoe - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van Piet Krieke - WaarBenJij.nu

Van de kust naar Lake Tahoe

Door: Piet van der Krieke

Blijf op de hoogte en volg Piet

21 Juni 2015 | Verenigde Staten, South Lake Tahoe

Vrijdag 19 juni
Vandaag staan we weer op tijd op. Het huis even schoonmaken, de was doen van de bedden en nadat we even hebben gewacht op het drogen van de was, vertrekken we tegen kwart over negen. We nemen afscheid van Catharina, die nu ook weer naar huis gaat. Het was meteen al zonnig vanmorgen, dus dat treft.

Het wordt inderdaad een prachtige rit over Highway 1. Het is zo'n mooie weg om te rijden. Bijna geen rechte stukken, met steeds fantastische uitzichten over zee. Ik maak de afspraak met mezelf en de anderen dat we alleen nog stoppen op de officiële viewpoints. Nog 1 keer zondigen we er tegen, waarbij we ons verbazen dat het geen officieel viewpoint is. Zo rijden we totMonterey bij de kust langs en dan gaan we meer richting het binnenland.
We hebben steeds ongeveer een half uur speling met de planning van de TT. We zouden namelijk om drie uur bij tante Kitty zijn. We gaan eerst nog even wat eten op een schaduwplekje en komen dan tegen kwart voor drie in Fremont bij tante Kitty.

ZeIjn er nog niet, want ze zijn aan het lunchen gegaan, dus we moeten even wachten. Dan komen ze aan, tante Kitty met Trudy en Dennis, de neef en nicht van Trudy, en een van hun dochters, Monica en haar zoontje.

We kletsen even weer bij. Monica hadden we nog niet eerder ontmoet. Tante Kitty is nog niets veranderd. Na zo'n anderhalf uur stappen we weer op. Het is fijn elkaar weer even gezien te hebben.

We vertrekken zo'n kwart voor vijf en zouden om zes uur bij ons hotel moeten zijn. Het is echter ontzettend druk. We rijden hele stukken stapvoets en uiteindelijk komen we om zeven uur aan in Manteca.

Zaterdag 20 juni.
Vandaag weer op tijd op stap. Rond half negen zitten we weer in de auto voor de rit naar Lake Tahoe. Het is in drie en half uur te doen, maar wij gaan er zeker 5 uur over doen omdat we over de '49' gaan, volgens onze reisgids, de mooiste weg van Californië.

We gaan via Oakland naar Sonora waar we op de 49 komen. We passeren eerst het New Melones meer, een meer dat ook weer verschrikkelijk laag staat. We gaan de 49 op en het is inderdaad een mooie weg, maar hij haalt het niet bij de 1. Het is alleen heel anders. Naast de mooie natuur passeren we veel herinneringen aan het verleden, uit de 19e eeuw, het verleden van de goudmijnen.

We komen door prachtige stadjes. De eerste min of meer toevallig omdat we van de doorgaande weg afgingen om de versie van de 49 te rijden. Er staan een paar hele oude gebouwen langs de weg met oude auto's er voor en ook in de tuin staan veel oude spullen, waaronder auto's. Ook is er een oude bibliotheek, waar een groot deel van de boeken buiten staat. Er is een locatie van de brandweer, waar een oude brandweerauto staat, die niet meer gebruikt wordt. De nieuwe staat in de garage vertelt de man die er naast zit trots.

Het volgende plaatsje waar we doorkomen is Jackson. De Mainstreet is een straat vol met oude gebouwen. In heel veel van die gebouwen zijn antiek zaakjes gevestigd, met heel veel oude spullen. We lopen hier de Mainstreet door en kijken nog even bij twee oude kerkjes op de heuvel

Ook de plekjes als Sutter Creek en Placerville hebben nog veel oude gebouwen.
Vanuit Placerville gaan we rechtstreeks naar South Lake Tahoe. Dit is een van de populairste vakantieoorden voor de Amerikanen. Het was in de dorpjes nog tot 35 graden, maar in Lake Tahoe is het wat koeler, zo'n 25 graden. We zittenhier ook op zo'n 2000 meter hoogte. Niet heel veel hoger zien we zelfs nog resten sneeuw.
Rond Lake Tahoe is het ontzettend druk. We komen tegen vier uur bij ons hotel Big Pines Mountain House aan. We hebben hier een Queen room met twee Queen bedden en een kitchenette, die van alles voorzien is, zodat we ons dus lekker zelf kunnen redden. Ziet er erg mooi uit, vlakbij het meer, nog geen 10 minuten lopen. Goed plekje om hier 4 nachten door te brengen.

We gaan eerst even naar de winkel en als Trudy het eten klaar maakt, gaan Gerard en ik even naar het meer. Het is nog erg lekker, het water is niet warm, maar waarschijnlijk goed te doen, overigens hebben we ook een zwembad bij het hotel.
We lopen even bij een hotel langs, waar allemaal mensen zitten die meegedaan hebben met een rally voor Tiger Sunbeams, grappige kleine auto's met hele dikke motoren er in.

We hebben voor morgenavond een uitnodiging van Maureen, de kleindochter van tante Kitty, die hier samen met haar gezin en schoonfamilie bij haar schoonvader logeert. We gaan dan BBQ'en Een leuke kans haar ook nog even te treffen.

Verslag uit: Verenigde Staten, South Lake Tahoe

Amerika 2015

We vliegen op Salt Lake City. We dat zijn Piet en Trudy en Harmannus en ook Gerard gaat deze keer mee. Vanuit Salt Lake City gaan we voor de eerste overnachting naar Heber City. Vandaaruit reizen we de volgende dag door naar Green River. Vanuit Green River hopen we een bezoek te brengen aan Arches, Moab en Canyonlands. Op maandag de 8ste juni gaan we verder naar Cedar City en onderweg bezoeken we Capitol Reef. Vanuit Cedar City willen we Brice Canyon bezoeken en de omgeving verkennen. We verblijven daar in een vakantiehuis van de familie van Sarena. Op donderdag reizen we naar Las Vegas waar we de avond en nacht doorbrengen, voordat we de volgende dag Death Valley bezoeken. We rijden Death Valley helemaal door en bekijken nu ook het Noordelijke deel. We zijn daar nog niet eerder geweest. We gaan vervolgens richting Hanford en Visalia en maken een tussenstop in Ridgecrest. De volgende dag, zaterdag de 13e gaan we naar de familie de Hoop en dan zondags naar de familie de Jong, waar we tot dinsdagmorgen blijven. We gaan dan door naar de kust en verblijven daar een paar dagen in het vakantiehuis van een oom en tante van Catrina. Vrijdags gaan we via San Francisco, waar we tante Kitty bezoeken richting Lake Tahoe. Voor we daar aankomen overnachten we nog in Manteca. Op zaterdag 20 juni naar Lake Tahoe, een echt vakantieoord. We blijven hier tot woensdag zodat we voldoende tijd hebben om de omgeving te verkennen.
Op Woensdag rijden we door naar Boise voor de trouwerij van Jennifer van der Hoek op vrijdag de 26ste. Maandag gaat de reis verder naar Salt Lake City. Hier hebben we nog tot woensdag om de stad en omgeving te verkennen. We gaan dan op woensdag 1 juli weer terug naar huis en hopen tegen 11 uur weer op Schiphol aan te komen.