Een dag in park Zion - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Piet Krieke - WaarBenJij.nu Een dag in park Zion - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Piet Krieke - WaarBenJij.nu

Een dag in park Zion

Door: Piet van der Krieke

Blijf op de hoogte en volg Piet

06 November 2013 | Verenigde Staten, Hurricane

Woensdag 6 november.

Tegen kwart over 8 rijden we weg uit Page. Langs een mooie weg richting Kanab. We komen langs een aantal prachtige landschappen. Een mijl of 10 voor Kanab rijden we op een hoogvlakte en is het maar 2 graden. Het water op een klein slootje is bevroren. Toch is het prachtig weer. De zon schijnt volop. Vanuit Kanab gaan we richting Zion National Park, over de ‘9’, een prachtige weg. Voordat we bij het park aankomen zien we in een weiland een kudde Bizons, een prachtig gezicht. We komen aan de Oostkant het park binnen en zijn al gauw onder de indruk van de prachtige rotsformaties. Op een gegeven moment zien we veel mensen aan de kant van de weg staan kijken. We stoppen de auto en gaan kijken en inderdaad wat hoger op de rotsen lopen een paar springbokken. Even later zien we dat er dichterbij twee rustig liggen te herkauwen.

Nadat we door een tunnel van een mijl lang zijn gekomen, een smalle onverlichte tunnel, komen er een groot aantal haarspeldbochten en daarna komen we op de Zion Canyon Scenic Drive, een prachtige weg met allemaal uitzichtpunten. Het is een van de eerste dagen dat er geen bussen meer rijden, vanwege het seizoen en het is nog behoorlijk druk met auto’s. De meeste parkeerplaatsen staan vol. We maken een paar stops en rijden door naar het eindpunt, de Temple of Sinawava. Hier gaan we eerst lunchen en voert Harmannus een eekhoorntje wat brood. Hij ziet later het bordje verboden dieren te voeren, boete $ 100, graag overtreding aangeven. Oeps… niet meer doen dus !!

We maken vervolgens een wandeling langs de rivier, genietend van het heerlijke weer. Het is een strakblauwe lucht. De bomen hebben nog hun laatste bladeren, in een meest prachtig gele kleur, die schitter in het zonlicht. Op een gegeven moment komen we bij het Narrow punt. Hier wordt de kloof steeds smaller. Er staat echter te veel water om er door te lopen We zijn er niet op gekleed en het is te koud om op blote voeten door het water te lopen.

We rijden de route terug en gaan vervolgens nog een wandelroute lopen bij de Emerald pools, drie kleine waterpoelen op verschillende niveau’s. Een prachtige wandeling, die we afronden met een rondje naar de grotten, die we niet konden vinden en vervolgens langs de rivier weer terug. Bij de rivier lopen nog een paar herten, die ook hier helemaal niet bang zijn. Een behoorlijke wandeling al met al. Tegen vijf uur gaan we richting onze verblijfplaats in Hurricane. We maken nog wat foto’s onderweg van de zonsondergang en maken nog enkele stops en arriveren tegen kwart over zes bij ons appartement. Omdat de wekker in ons appartement kwart over zeven aangeeft, zijn we niet helemaal zeker van de tijd en gaan we eerst maar eten. Later bleken we toch de juiste tijd te hebben. Niet alle staten in deze omgeving hebben dezelfde tijd en niet allemaal doen ze mee aan zomer en wintertijd.

Even met de foto’s bezig, werken aan het verslag, de reis voor morgen nog even voorbereiden en dan maar weer slapen en morgen verder naar Las Vegas.